torsdag den 8. marts 2012

Erfaringer:-)

Har arbejdet med Google Docs med en 1.g klasse, hvor vi har kørt et forløb om litteratur i 1800-tallet.

Det fungerede umiddelbart fint, selvom der gik lang tid, før alle eleverne var på.

Eleverne var dog ikke videre begejstrede for det og mente, at det var meget bedre at bruge eksempelvis Fronter eller Facebook.

Måske er jeg enig.......

1 kommentar:

  1. Du har fat i en vigtig pointe her! Den handler om det rette værktøj til den aktuelle opgave. En god måde er at tænke: Hvad skal eleverne gerne have ud af forløbet og dernæst - hvilket medie/program kan hjælpe eleverne til at nå målet (på både gruppe- og individ plan). Nogen gange er Google Docs super, nogen gange er det andre programmer der skal til og man er nødt til at se på programmets styrker og svagheder til den konkrete opgave. Til gengæld kan det rette valg til tider hæve entusiasmen (og dermed den resulterende forståelse) til helt nye højder.

    SvarSlet